Sunday, March 3, 2013

Er jeg for gammel for å starte is skøyting?

Dette er et vanlig spørsmål for to typer personer:
- de som vurderer profesjonell skøyting (15, 18, ...)
- de som er 20-30-40... os som bare vurderer om det er for seint for å lærer seg kunstløp.

Jeg kan ikke snakke mye om første kategori, jeg kjenner ingenting om profesjonell skøyting i Norge men jeg vil gjerne snakke om den andre kategorien.

Jeg er 32 og har startet kunstløp for 2 måneder siden. Jeg kunne skøyte fram over og "krysse" føttene fram over men kunne ikke mer (ikke bak over, ingen hopp, osv...).

Jeg startet med is skøyting for voksne i Frogner stadion og det er utrolig hvor mye jeg allerede har lært. Jeg kan hoppe 180 grader (halv turn), jeg kan skøyte bak over, krysse bak over (det tok lang tid og mye trening), jeg kan bytte framover til bakover på et beint (ikke så bra), ...

Så nei, det er sannsynligvis ikke for seint for deg å starte is skøyting. Bare ta noen kurs, få noen venner å hjelpe deg og du vil bli flinkere veldig rask.

Lykke til!

No comments:

Post a Comment